Varför är min tunna inte helt tom efter tömning?

Idag blev inte min tunna ordentligt tömd

Stefan

Kommentarer

  • Hej!

    På vintern löper det stor risk att påsarna fryser fast i tunnan så att de inte åker ut när vi väl ska tömma den. Chauffören gör sitt bästa för att få ut alla påsar genom att låta kärlet slå mot en balk på sopbilen flera gånger när tunnan väl är upp och ned. Tyvärr så hjälper inte detta alla gånger, vilket gör det extra viktigt att man som fastighetsägare säkerställer så påsarna inte sitter fast.

    Man kan ta för vana att skaka till kärlet varje gång man slänger en soppåse, eller försiktigt peta loss fastfrusna påsar. Ett bra tips är också att se till så att det avfall man slänger är helt torrt innan man lägger det i påsen!
    William