Vem ska meddela er om att en fastighet byter ägare?

Är det säljarens ansvar att anmäla ägarbyte
Anne-Mari

Kommentarer

  • Hej,

    Det vanligaste är att säljaren skickar in ett ägarbyte då man inte vill få en faktura på något man inte äger. Men det spelar ingen roll om det är säljaren eller köparen som skickar in ansökan. Viktigaste är att den kommer in.
    Carolina
  • Hur går jag tillväga om jag sålt fastighet och får återbetalning på in betald faktura?
    Christel Axelsson
  • Hej,

    Önskar du få tillgodobeloppet återbetalt direkt till ditt konto behöver du anmäla dina kontouppgifter via vår e-tjänst Minauppgifter: Anmäl dina uppgifter här

    Anmäls inga kontouppgifter till oss kommer vi skicka dig en utbetalningsavi.
    Ellen