Byta frekvens på sophämtning

Jag kommer inom kort flytta in till ett hus. Avfall hämtas just nu en gång i månaden. Hur gör jag för att ändra detta till exempelvis en gång varannan vecka?
Daniel

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga

    När man köpt en fastighet så måste man först anmäla detta till oss genom att skicka in en anmälan om ägarbyte. Man gör detta enklast via våra e-tjänster. I detta formulär som heter "Anmälan om ägarbyte", väljer man vad man vill ha för typ av abonnemang.

    Önskar man ändra vid ett senare skede göra man även detta via våra e-tjänster. Man använder sig då av e-tjänsten som heter "Ändring av abonnemang". Att göra ett intervallbyte är kostnadsfritt. Det påverkar endast årskostnaden.
    William