Vart hittar jag återvinningsstationen?

Hej!
Vart hittar jag bäst en sån mindre station där jag kan källsortera glas, plast, papper och andra förpackningar?
Inte stora återvinningscentralen, utan en vanlig mindre där man kan sortera sitt avfall centralt i Kalmar.
Björn

Kommentarer

  • Hej!

    För att enklast hitta sin närmaste återvinningsstation kan man söka på en hemsida som heter sopor.nu!
    Där finns samtliga återvinningsstationer i hela Sverige samlade. På den sidan kan man se vilka materialslag man kan slänga på respektive station, och även vid behov göra felanmälningar.

    Klicka här för att komma till sidan!
    William