Kan jag använda återvinningscentralen fast jag är bosatt i en annan kommun?

Bor på hagapark i husvagn  och vill slänga virke. Men jag är i från Eksjö kommun. Kan ja komma och slänga de på återvinningscentralen i Mörbylånga?
Adam

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!

    Åtkomst till våra återvinningscentraler grundar sig i att man betalar en grundavgift till oss. Alla de som äger fastigheter i våra medlemskommuner betalar denna grundavgift, och har således tillgång till våra återvinningscentraler.

    När man besöker en camping och har grovavfall så måste man ta med sig det hem till den kommun dit man bor och har tillgång till återvinningscentralen. I och med att campinggäster inte betalar en grundavgift så tar vi inte emot det grovavfallet.

    I vissa fall så kan man kolla med campingen om de har möjlighet att ta emot det, så får de sedan lämna det till oss som ett verksamhetsavfall, däremot får de sedan betala för det så där får man se vad de har för syn på det först.
    Ett annat alternativ är att man som campinggäst tar med sig avfallet ut till vårt huvudkontor utanför Kalmar, på adress Moskogen 101, där vi väger in avfallet och fakturerar sedan för det.
    William