Kan jag använda återvinningscentralen?

Måste man bo i Sävsjö kommun för att få använda återvinningscentralen i Sävsjö
Urban

Kommentarer

  • Hej!

    Man måste inte vara folkbokförd i Sävsjö Kommun för att få åtkomst till återvinningscentralen i Vrigstad, däremot så måste man äga en fastighet som tillhör några av våra medlemskommuner för att få tillgång till våra återvinningscentraler.

    Återvinningscentralerna finansieras genom den grundavgift man betalar som fastighetsägare. Man kan alltså inte komma med avfall från en fastighet i en kommun som inte tillhör Kretslopp Sydost och slänga det på våra centraler.
    William