Återbruk - var hamnar grejerna?

Hej! Såg att man kan lämna in grejer för återbruk på era centraler, vilka organisationer/butiker samarbetar ni med? Alltså var säljs sakerna vidare?
Ellen

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!

    Det skiljer sig lite beroende på vilken återvinningscentral man lämnar in det på. Nedan följer en sammanställning med svar på din fråga.
    Man kan även läsa mer om återbruket på vår hemsida: https://kretsloppsydost.se/privat/sopsortering/aterbruk

    Här kan du se vilka som hämtar det du lämnat för återbruk:

    Kalmar (Flygstaden, Melltorp och Läckeby ÅVC)
    Röda korset
    Kalmar stadsmission
    Human Bridge

    Mörbylånga
    Human Bridge

    Färjestaden
    Röda korset

    Nybro
    Röda korset (jämna veckor)
    RIA (ojämna veckor)

    Torsås
    Vågen i Bergkvara

    Oskarshamn
    Miljöhuset

    Vetlanda
    Vetlanda kommun
    William