Vart kan jag göra mig av med asbest?

Hej, har en plastad lastpall med asbestskivor som jag önskar bli av med. Har läst mig till att man ska kontakta er för avlämning i Moskogen. Hur går jag tillväga

Johanna

Kommentarer

  • Hej!

    När man har en större mängd asbesthaltigt avfall som ligger inplastat på pall så kan man väl på plats hos oss ute på Moskogen gå in i receptionen så visar vi vart det är man ska köra och vi kan även hjälpa till att lasta av pallarna med våra hjullastare.

    Om det asbesthaltiga avfallet kommer från någon av våra medlemskommuner Kalmar, Nybro, Torsås, Oskarshamn, Mörbylånga, Sävsjö, Uppvidinge eller Vetlanda så är det första lasset man kommer med kostnadsfritt. Kommer man med fler än ett lass debiteras man efter det första. Det blir då ett ton-pris man betalar.

    Kommer avfallet från en kommun som inte ingår i Kretslopp Sydost tar vi ut en avgift för alla lass man har med sig. Kostnaden ligger på 2014kr exklusive moms per ton. Notera att detta är de aktuella priserna för år 2024.

    För samlad information om avlämning av asbesthaltigt avfall kan man besöka vår hemsida
    William
  • Hej, så bra, finns det någon beskrivning över hur ni vill ha det paketerat? Behöver man boka tid eller är det bara att dyka upp? Hälsningar Johanna

    Johanna
  • Hej!

    Det behöver inte vara förpackat på något speciellt sätt, sålänge det är väl förslutet med tålig plast, exempelvis byggplast.
    Man behöver inte boka tid, utan man kan bara dyka upp och gå in i receptionen som har öppet 07-16 på vardagar!
    William