Är mitt kärl tömt?

Hur kan jag säkerställa att mitt kärl är tömt, om jag till exempel är utomlands?
Peter

Kommentarer

  • Hej,

    Alla kärl för hushållsavfall och trädgårdsavfall har en tagg på ”magen” sedan flera år tillbaka. Taggen är till för att vi ska kunna kvalitetssäkra våra tjänster. Taggen läses av automatiskt varje gång kärlet töms i sopbilen.
    När du kontaktar vår Kundservice kan vi se om kärlet blivit tömt som det ska. På så vis kan vi säkerställa att du får de tjänster du betalar för. Taggningen kan enbart visa om kärlet blivit tömt.
    Att tagga kärl används generellt i avfallsbranschen.

    Du kan se avvikelser om din tömning via vår app.
    Ellen