Är det någon idé att sortera?

Jag har hört att det inte är någon idé att sortera eftersom allt ändå blandas ihop och läggs på tippen eller bränns upp. Är det sant?
Lillemor

Kommentarer

  • Hej!

    Nej, allt avfall som du sorterar hanteras separat. Avfallet kan dock innehålla en del oönskade ämnen som inte kan materialåtervinnas. De sorteras ut och energiåtervinns eller deponeras. Det är viktigt att avfallet som återvinns till nya produkter har en hög kvalitet och inte innehåller oönskade ämnen.
    William