Vilka är kraven på KRAV-godkänt palmfett?

Hej!
Undrar vad det är för krav på ert Krav-godkända palmfett?
Med vänliga hälsningar
Birgitta Sundin

Kommentarer

  • Hej Birgitta!

    Förutom att palmoljan ska vara ekologiskt producerad utan kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel så har KRAV regler mot skövling av urskog och naturskog samt regler för socialt ansvar. Dessa ska uppfyllas för att palmfettet ska ingå i en KRAV-märkt produkt.

    Du kan läsa mer om palmolja på https://kundo.se/org/krav/d/tillater-krav-palmolja/

    Mvh