Vad krävs för att bröd ska bli KRAV-märkt?

Hej,
Jag undrar vad ni kollar efter om ni ska KRAV-märka ett bröd?

Kommentarer

  • Hej Isa,

    För att ett bröd ska kunna bli KRAV-märkt krävs det att att hela produktionskedjan från spannmålsproduktionen till förädlingen sker i enlighet med KRAVs regler.

    För att en produkt sammansatt av flera ingredienser ska bli godkänd måste minst 95% av vikten i produkten vara KRAV-godkända ingredienser (undantag är koksalt och vatten).

    Vill du läsa mer om hur odlingen av KRAV-certifierat spannmål går till kan du göra det här: https://www.krav.se/produkter/brod-och-spannmal/