Hur tas KRAVs regelverk fram?

Hej!
KRAV har, om jag förstått saken rätt, högre regler för vad som är godtagbart jämfört med Sveriges lag och EU-ekos regelverk. Min fråga är vilken forskning som KRAV:s regelverk baseras på och hur ofta reglerna redigeras?

Med vänliga hälsningar
// Mattias

Kommentarer

  • Hej Mattias!
    KRAVs arbete med att förbättra reglerna pågår ständigt, men vi publicerar nya regler en gång per år.
    Här kan du läsa om KRAVs regelprocess och hur reglerna uppdateras:
    https://www.krav.se/regler/regelprocessen/
    I de arbetsgrupper som tar fram förslag till nya regler ingår specialister inom området, bland annat forskare. Vi tar del av senaste forskningen inom de områden vi har regler inom för att ta hänsyn till om nya rön gör att reglerna bör ändras.
    Kajsa Onlineredaktör