kan det finnas klumpförebyggande medel i salt använt i KRAV-märkta produkter?

Får salt med klumpförebyggande medel användas i krav-märkta produkter?

Kommentarer

  • Hej!
    Koksalt (natriumklorid) prövas inte av certifieringsorganet och får innehålla de klumpförebyggande medel som normalt används. KRAV rekommenderar däremot att koksalt utan tillsatser ska användas när det är möjligt.
    Kajsa Onlineredaktör