Finns det frukostflingor utan GMO?

Finns det någon form av rostade frukostflingor i butikerna som inte är GMO behandlade ? All form av majs förefaller vara uteslutet, men hur är det med andra grödor som t ex havre ?

Kommentarer

  • Hej Per!
    Genmodifierade organismer får inte användas i KRAV-certifierad odling eller i någon annan del av den KRAV-certifierade produktionen. Om du köper KRAV-märkta flingor innebär det att de är producerade utan GMO, oavsett vilka grödor de innehåller.

    Läs mer om KRAV och GMO här på forumet: https://kundo.se/org/krav/d/tillater-krav-gmo/