Är bananerna felmärkta?

Hej, i en butik hittar jag ofta bananer där skylten anger att det är "krav"bananer, men istället för Kravs etiketter finns andra typer av märkningar på bananerna. Vågar jag lita på detta?

Bifogad fil:

Kommentarer

  • Hej Adde!

    Vad bra att du är uppmärksam! Det här ser inte riktigt rätt ut. KRAV-märkta bananer ska vara tydligt märkta med just KRAV-märket, så att det inte finns någon risk att de blandas samman med produkter med andra typer av märkningar. Vi har en tipsfunktion där man kan anmäla misstänkt fusk med KRAV-märkta produkter. Du får gärna lämna in ditt tips där, så ser vi till att reda ut om något har gått fel. Här tipsar du: info@krav.se