Hur många kycklingar tillåts per kvadratmeter?

Är det skillnad på när man talar om höns och kycklingar, jag tänker i avseendet när man pratar om antalet individer per kvadratmeter? Ibland känns det som att vissa uppfödare gärna säger kyckling när de talar om den vuxna individen egentligen. Men om det trots allt är skillnad på dessa två, hur många kycklingar får det i så fall stå per kvadratmeter för att det ska klinga med kravs regler? (Det enda jag hittar på er hemsida är reglerna för höns nämligen.)

Kommentarer

  • Hej Lisa,

    För unghöns gäller måttbestämmelsen enligt svensk djurskyddslagstiftning. KRAVs regler för max antal djur gäller från det att hönsen är 16-18 veckor.