Hyra lägenhet

Vilka kriterier måste man uppfylla för att få en lägenhet hos er?
Johanna

Kommentarer

  • Hej!
    För att du ska kunna uppfylla våra kriterier krävs det en inkomst av något slag. Exempel på inkomst är lön från arbete, A-kassa, aktivitetsstöd, Etableringsersättning och CSN mm. Vi gör alltid en kreditprövning om du blir aktuell för en lägenhet. Där ser vi inkomst och om du har betalningsanmärkningar eller skulder till Kronofogden. Har du anmärkningar eller skulder så blir du automatiskt ej godkänd hos oss. Om du nyligen börjat jobba är det viktigt att du kommer in med intyg från arbete eftersom det kommer inte synas på utdraget som vi gör.
    Tänk på att söka rätt storlek på lägenhet i förhållande till din inkomst.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.