Får man hänga upp en flagga på sin egen balkong?

Hej, jag undrar bara ifall det är tillåtet att hänga en flagga på sin egen balkong då det kanske strider mot punkt två i de allmänna villkoren i hyreskontraktet där det står att: "Hyresgästen förbinder sig att inte utan särskilt tillstånd uppsätta anslag, skyltar, markiser, utomhusantenner eller dylikt på fastigheten".
Niclas

Kommentarer

  • Hej!

    Gör man inte åverkan på fasad eller balkong så är det tillåtet. Man får ej heller montera flaggan så att det utgör en skaderisk för människor eller egendom
    Johanna Kundtjänst/Uthyrning