Dubbelhyra

Får man dubbelhyra när man flyttar inom krambo?
Hanna

Kommentarer

  • Hej!
    Det blir inte alltid dubbelhyra vid byte. Det beror alldeles på när du anmälde intresse på lägenheten och när det är inflytt på den.
    Exempel. Du anmälde dig på lägenheten som du är intresserad av i maj månad. Då räknas dina uppsägningsmånader från maj. Din sista dag i din gamla lägenhet blir då sista augusti. Och skulle du ha inflytt på den nya lägenheten första september, så blir det inte dubbelhyra. Men då är frågan, i praktiken är det här omöjligt. Du kan inte flytta ut den sista dagen i månaden och flytta in i en ny lägenhet den första. Var förvarar du dina saker i en dag?
    Det bästa då är om du kan ha en överenskommelse med den som bor i lägenheten att du får komma in i lägenheten några dagar innan, så du hinner flytta och städa ur din gamla lägenhet.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.