Byte inom KRAMBO

Om jag vill byta lägenhet inom krambo gäller samma uppsägningstid? Även om tillexempel lägenheten kommer ut med "tillgänglig nu" eller "tillgänglig nästa kalendermånad".
M

Kommentarer

  • Hej!
    När du gör ett byte inom Krambo är det tre månaders uppsägning på den gamla lägenheten. Men, du får räkna den månad som du anmälde dig på lägenheten som första uppsägningsmånad. Exempel. Du anmäler dig för en lägenhet på hemsidan i dag 28/1. Det blir du som får kontraktet. Då får du räkna januari som första uppsägningsmånaden. Din sista dag i din gamla lägenhet blir då sista mars.

    Om du vill slippa flera dubbla hyror så ska du tänka på vilka inflyttningsdatum lägenheterna har som du söker på.
    Du kan även skriva in vid uppsägningen av din lägenhet att du vill bli av med den tidigare, då syns det på hemsidan då vi publicerar den.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.