Bostad / Hockey gymnasiet

Hej, min son tänkte ansöka om en plats på Kramfors gymnasiet. Vi fick information att ni kan hjälpa oss när det gäller boende.
Har Ni några lediga bostäder i närheten av ishall?
Jag har registrerat mig på Er hemsida också.

Mvh

Katica Ljoljo

Kommentarer

  • Hej!
    Ja vi har gymnasiebostäder. Vi publicerar lediga rum varje sommar den 10/6 på hemsidan. Då kan du gå in och anmäla dig på en gymnasielägenhet. Det är du som förälder som ska stå som sökande och på kontraktet. Det är först till kvarn som gäller. Viktigt att tänka på är att ni anmäler er på rätt lägenheter/ rum. G står för gymnasiestuderande och S står för studenter som studerar eftergymnasial utbildning och är över 19 år. Är det två elever som vill bo i samma lägenhet, så ska ni hålla utkik efter samma objektsnummer, men olika bokstäver A+B. Ibland har vi inte en hel lägenhet ledig utan ett rum i en lägenhet och då kan du inte välja vem du ska bo med.
    Lägenheterna är vanliga möblerade treor. Ni har eget sovrum och delar på kök, vardagsrum och badrum. Lägenheterna ligger på Hällgumsgatan och nära till ishallen.

    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.