Belopp på hyresavi

Min son har fått hyresavi för första hyran som är specificerad för en halv månad. Varför är fakturabeloppet mer än halva ordinarie hel månadshyra?
Sara

Kommentarer

  • Hej!
    Du räknar ut vad du ska betala genom att dela hela hyran med antal dagar som är i månaden. Då får du fram en dagavgift. Du multiplicerar sedan dagavgiften med dagar som är kvar i månaden. En halv månad brukar vara från 1-15 och 16 till 30 eller 31.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
  • Beloppet stämde inte med den beräkningen. Efter telefonkontakt med Er så är beloppet korrigerat.
    Hälsningar Sara
    Sara
  • Inflyttning 1sept söndag när kan jag hämta nyckeln till lägenheten då
    Reijo Laukka
  • Hej!
    Om du enligt kontrakt ska flytta in den 1/9 så är det datumet som gäller för nyckelutlämning. MEN är den första september en röd dag, så ska du kvittera ut nyckeln den första vardagen som kommer efter helgen.

    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
  • Varfor sa killen i eran reception att jag kan kvittera ut nycklarna redan fre 29 /8 on jag ska flytta in sondag 1/9
    Reijo Laukka
  • Om nycklarna till lägenheten finns inne tidigare dvs fredagen före söndagen som är 1 september så finns det möjlighet att få nycklarna tidigare. Det kanske var det han menade.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.