Avsägning av bostad

Hej!
Jag ska inom kort avsäga min studentlägenhet pga flytt och vill veta om jag måste flytta inom en månad efter uppsägning eller i slutet av månaden samt hur de sista hyrorna fungerar.
Jonathan Åsberg

Kommentarer

  • Hej!
    När du bor i en studentlägenhet är det en kalendermånads uppsägning. Det vill säga: Säger du upp vilken dag som helst i februari månad så blir din sista dag i lägenheten  sista mars. Då betalar du sista räkningen den 26/2 som gäller för mars månad.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.