Varför frågar ni om jag är frisk? Beror det på Corona?

Hej!
Tidigare idag ringde jag in för att göra en felanmälan. Fick då frågan om jag är frisk. Varför frågar ni det? Beror det på Corona?

Kommentarer

  • Hej Rebecka.

    Vid besök i Bobutiken eller hembesök hos våra hyresgäster har våra medarbetare och entreprenörer från och med nu som rutin att fråga om alla i hushållet är friska och symptomfria på grund av Coronapandemin.

    Vi har också som rutin att ställa den frågan när du som hyresgäst ringer in och gör din felanmälan. Det är för att förhindra kontakt vid eventuell sjukdom (Covid-19) samt för att vi vill säkerställa att smittan inte sprids vidare.

    Du kan också känna dig trygg med att våra medarbetare och entreprenörer följer de riktlinjer myndigheterna gått ut med gällande att inte vara på jobbet om man uppvisar sjukdomssymptom.
    Med vänlig hälsning
    Kundcenter

    Johanna Uthyrning