Vad har ni för krav på inkomst för studenter?

För att söka studentlägenhet hos Kopparstaden måste du vara berättigad studielån och bidrag från CSN. Om du söker en studentlägenhet måste du kunna visa upp antagningsbeskedet från Högskolan.

Är det en vanlig lägenhet du söker så ska studielånet vara godkänt, du visar då ett intyg på framtida utbetalningar från CSN.
Kopparstaden Kopparstaden

Kommentarer

  • hej, uppföljningsfråga. Är ni helt strikta på att det måste vara CSN eller går det om man har nordisk motsvarighet till detta? Det är ju också en säkrad inkomst på lik linje med csn och med samma villkor och krav.
    Simon
  • Hej Ja det är våra uthyrningsregler som gäller för CSN med dom som har svensk personnr.
    Ann-Chatrin
  • Avser lägenheterna som student mindre lägenheter? Kan jag som student med csn berättigad lån och har familj ansöka större lägenheter?

    När jag anmäler mig som kund, ska jag fylla i lägenheter eller studentlägenheter?

    Alicia Dolan
  • Hej!
    Som student med svenskt personnummer kan man söka både studentlägenhet och vanlig lägenhet. Det är olika köer att ställa sig i.

    Våra studentlägenheter på Gammelvägen 5 är dom enda studentlägenheterna där man får bo med sin familj.

    Hör gärna av dig på student@kopparstaden.se om du har någon mer fråga!
    Johanna Uthyrning