Vad är det för slags eluttag i taket på Kungsgården?

Hej Kopparstaden!
Om jag ska flytta in i en av lägenheterna på Kungsgården, kommer jag behöva installera lampor det första jag gör när jag flyttar in eller finns någon form av fast belysning i lägenheterna? Jag har hört att det är en ny standard som gäller för eluttag i taket. Vad är det för slags eluttag i taket på Kungsgården? Tack för svar, Lars.
Lars

Kommentarer

  • Hej Lars,
    Fast belysning finns i köksdel, badrum, balkong och eventuell klädkammare. Samtliga uttag i taken är som du nämner enligt EU-standard, så kallade DCL-uttag, och är alltså inte enligt äldre standard med jordade eller ojordade uttag.

    Vänligen
    Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.