Vad gäller vid uppsägning av lägenhet vid dödsfall?

Vad gäller vid dödsfall? Är det 3 månaders uppsägning som gäller?

Kommentarer

  • Hej Karin,

    • Vid dödsfall kan man välja kortare uppsägningstid, kortast tid är en kalendermånad.
    • Den person som har rätt att teckna för dödsboet ska inkomma med en skriftlig uppsägning.
    • Uppsägning kan ske via mail, bifoga då kopia på Vårdnadsintyget samt kopia på eget id-kort.
    • Vårdnadsintyg tillhandahålls av begravningsbyrån och är det intyg som behövs för att visa att man har rätt att teckna dödsboet och säga upp en hyreslägenhet
    • Du kan även göra en uppsägning genom att fylla i uppsägningen på baksidan av hyreskontraktet, ta en kopia av Vårdnadsintyg och egen id samt skicka in allt till oss per post.
    (Uppdaterad )