Vid vilken ålder får man ställa sig i kö för studenlägenhet?

Hej! Min son har precis fyllt 16. Kan man aktivera sig i kön för studentlägenhet redan på gymnasiet?

Jag förstår att man inte kan anmäla intresse på studentlägenhet innan man vet att man kommit in på en utbildning, men kan man ändå stå i kön?

Tack på förhand :-)

Kommentarer

  • Hej,
    Ja, du kan aktivera honom även i kön till studentlägenhet redan nu. Du kan registrera dig i vår bostadskö och börja samla köpoäng från det att du fyllt 16 år.

    Då kommer det att stå att han är spärrad, det är han tills han kan skicka in sitt antagningsbesked. Men han samlar poäng under tiden.
    Vänligen,