Hyreskontrakt

Jag undrar om min pojkvän kan skrivas på hyreskontraktet om vi vill flytta tillsammans?
Evelina nilsson

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för ditt meddelande! För att kunna skrivas på ett befintligt kontrakt måste han kunna uppvisa att han har bott på adressen i minst 3 år under äktenskapliga förhållanden. Vi tar kreditupplysning samt boendereferens på honom. Om ni planerar flytta till ny lägenhet tillsammans så lägger du till honom som medsökande på Mina sidor, då kommer ni båda hamna på kontraktet under förutsättning att ni uppfyller våra krav på t.ex. inkomst.
    Magdalena Kundcenter