Erbjuds vi hyresavdrag på grund av Corona?

Hej!
Har sett att andra hyresvärdar ger sina hyresgäster hyresavdrag på grund av ansträngd ekonomi i dessa Corona tider.
Hur tänker ni på Kopparstaden kring det här?

Kommentarer

  • Hej Gunilla,

    Nej, Kopparstaden kommer i dagsläget inte att ge något hyresavdrag. Vi är medvetna om att det är svåra tider. Det är dock ingen ovanlig situation för oss att hyresgäster, av olika anledningar, kan få svårt att betala hyran. Det som är unikt i dessa svåra tider är att det kan vara flera som drabbas. Är man orolig och vill veta hur vi kan hjälpa till med tex avbetalningsplaner så uppmanar vi hyresgästen att höra av sig till oss.

    Med vänliga hälsningar
    Kundcenter
    Johanna Uthyrning
  • Varför sänks inte hyrorna nu när det är extra tufft att få in pengar från jobben?
  • Hej,
    Var vänlig hör av dig till vårt Kundcenter så hjälper de dig att komma i kontakt med rätt person hos oss om du får svårt att betala din hyra. Telefon 023-45800 eller mail kundcenter@kopparstaden.se.
    Vänligen,