Husdjur på Furiren

Hej! Undrar om det kommer vara tillåtet att ha husdjur/katt i Furiren-husen?
Alva Karlsson

Kommentarer

  • Hej Alva,
    Lägenheterna kommer att vara kattfria, men hund får hyresgästen ha på Furiren.
    Katter kan orsaka stora skador om de kissar på golven och det går ner under golv och in i konstruktionerna, något som blir mycket kostsamt. Furiren byggs med trästommar, som är mer klimatneutralt att använda, istället för betong och stål. Trä är dock mer känsligt för till exempel urin, vilket gör att vi har kattfria lägenheter för att inte riskera höga kostnader för sanering och behov av renovering.
    Magdalena Kundcenter