Hur funkar studentkön?

Hej, om man ställde sig i er studentbostadskö i mars, fick till sin glädje veta igår att man kommit in på lärarprogrammet i Falun och har anmält intresse för max tre korridorboenden, vad händer nu och när får man veta om man fått något hos er? Tack!/Susanne
Susanne Helgeson

Kommentarer

  • Hej,

    Du är varmt välkommen att söka studentbostad hos oss på kopparstaden.se.
    Viktigt att när du har loggat in på Mina Sidor och ställt dig i vår studentkö att du laddar upp ditt antagningsbesked.

    En studentlägenhet ligger ute för intresseanmälan i tre dagar. När publiceringstiden har gått ut får de tre sökande med mest köpoäng ett erbjudande där de kan tacka Ja eller Nej till lägenheten där de har 3 dagar på sig att svara. Har personen som står som nummer 1 tackat Ja redan första dagen så kan vi påbörja förmedlingsprocessen tidigare.
    Med andra ord, från att en lägenhet publiceras till att den blir uthyrd tar minst 4 dagar men kan ta längre tid.

    Lycka till med dina studier och varmt välkommen till Falun!
    Magdalena Kundcenter