Vad gäller när hundar skäller?

Det har flyttat in flera hundar i vårt hus. I en av lägenheterna skäller de hela dagen, verkar vara ensamma ofta. I en annan av lägenheterna verkar de inte vara ensamma så ofta men skäller ändå mycket. Jag tycker synd om hundarna och det är ett stressande ljud att höra. Vilka regler gäller?

Kommentarer

  • Hej,
    Det går bra att kontakta oss på Kundcenter så skickar vi vidare till rätt person som arbetar med sådana frågor.
    Självklart ska inte hundar skälla i sin ensamhet i lägenheter. Ofta vet inte ägaren om att hunden skäller när de inte är hemma och de blir oftast väldigt tacksamma att få vetskap om det.