Var får man grilla?

Hej!
Får man grilla i era områden om det råder eldningsförbud och risk för skogsbrand i Falun?

MVH

Kommentarer

  • Hej Andreas,

    tack för din fråga. Vi tillåter inte grillning i våra områden, varken vid normalförbud eller totalförbud. Det går dock bra att använda elgrill på balkong vid normalförbud.

    För att hålla koll på brandriskprognoser i Dalarna, ring 023-48 88 62.

    Med vänlig hälsning,
  • Finns det något område runt Hellbergs väg där man får grilla med en kolgrill
  • Hej Lisa,

    Du får grilla vid anvisad grillplats eller med tillräckligt avstånd från husen. Detta för att minska risken för brand. På balkongen eller uteplatsen är det tillåtet att använda elgrill.

    Med vänlig hälsning
    Anders