Hur gör jag med el och bredband vid andrahandsuthyrning?

Hej!
Vill hyra ut min lägenhet i andrahand, men undrar vad som gäller med tex el och bredband. Ska jag avsluta dom och andrahandshyresgästen skaffar nytt abonnemang eller ska jag ha kvar mina avtal och lägga på den summan på hyran?

Kommentarer

  • Hej Julia,

    Det finns inga speciella regler för hur man måste göra. Många väljer att behålla sina avtal och lägga det på hyran för andrahandshyresgästen.

    Vänligen
    Anders