Får man byta handtag/knoppar på luckor och garderober?

Hej!

Jag har sådana där gamla beslag på mina garderober här hemma, och handtagen för skåpen är ganska nötta och fula. Är det något man kan få utbytt? Undrat även om man kan få bänkskiva utbytt.
Madeleine Stenberg

Kommentarer

  • Hej Madeleine!
    Ja, det går bra att byta handtag/knoppar själv, vi byter tyvärr inte enbart handtag. Kom ihåg att det ska vara fackmannamässigt gjort och enhetligt med övriga knoppar och handtag. De nya handtagen/knopparna måste skruvas fast i de befintliga hålen. Du får alltså inte skruva nya hål.

    För att få bänkskivan utbytt behövs det göras en underhållsbesiktning, se tidigare svar angående detta.

    Tova Kundcenter