Serverfel vid nedladdning

När jag försöker ladda ner intressepunkter i OV2-format kommer följande meddelande:

GOOGLE CHROME:

Serverfel

Ett fel uppstod när webbplatsen skulle hämta http://www.koordinater.se/UI/Pages/UILandingPag.... Den kan ligga nere för underhåll eller vara felkonfigurerad.

Här följer några förslag:

Reload this web page later.

HTTP-fel 500 (Internal Server Error): Ett oväntat tillstånd gjorde att servern inte kunde uppfylla begäran.

MSIE:

The website cannot display the page HTTP 500 Most likely causes:

  • The website is under maintenance.
  • The website has a programming error.

What you can try: Refresh the page. Go back to the previous page. More information

Sven

Kommentarer

  • Jag har samma problem som Sven fast med FireFox 5.0.

    XML Parsing Error: no element found
    Location: http://www.koordinater.se/UI/Pages/UILandingPag...
    Line Number 1, Column 1:

    Parserfelet uppstår då en grupp positioner ska exporteras till CSV eller liknande. Det verkar gälla alla kategorier. Det kan vara en XSLT-template som innehåller ett fel eller så är det med databasen som är fel. Det data som ska transformeras finns inte där det förväntas vara, så mycket är tydligt i.a.f.

    Tråkigt att sajten slutat fungera mitt i sommaren. Jag gissar att intresset för olika koordinater som störst just nu när folk semestrar och rör på sig mer än vanligt.

    Jag hoppas någon av personerna bakom denna site reagerar snart. Tack för en väldigt genomarbetad och bra service i övrigt. Att få service som denna gratis är väldigt generöst - tack för det!

    Björn
  • Ja, jag raderade min POI-fil i GPSen för att ersätta den med nya då många gamla är inaktuella. Började ladda ner från Tomtoms hemsida men dels är den inte speciellt användarvänlig, dels känns det som om det finns gamla filer där, blandade med nya så man kan lika gärna få POIs som inte är uppdaterade.
    Hoppas koordinater.se får till teknikproblemet.

    Sven