Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Semesterbostad Spanien, problem med bokning hos villarentalibiza.com, vad gör jag?

Hej,

Sommaren 2016, bokade vi via: http://villarentalibiza.com/en/ en villa för vår semester.
Valde ett hus till 10 personer för 2 veckor, som såg fint ut, bokade och betalade 2 veckor innan ankomst. Totalpriset som vi betalat: 12.000 Euro.

Vid ankomst visade det sig att huset hade genomgått en förändring, och motsvarade inte längre de på hemsidan visad billderna, vitt stengolv. Nu låg det linoliumgolv över hela huset, som luktade starkt av lim. Min dotter är astmatisk och kunde inte vistas inomhus.

Villa rental Ibiza kom för att inspektera huset. De var eniga i vår klaga, och upplyste om att denna förändring varken var avtalad eller informerad tilll Villa rentals. Villa rental kunde inte få tag på ägaren av huset. Vi önskade att få byta bostad, men detta kunde Villa rentals inte lösa för oss.

Vårat sällskap på 10 personer var själva tvugna att finna en bostad mitt i högsäsongen, detta var inte bara svårt, men framför allt dyrt.

Vi har sedan juli 2016 tvistat om att få refunderat pengarna vi betalt till Villa rental Ibiza. De valde att ignorera oss fram till december 2016, där de skrev att detta var en tvist mellan oss och ägaren av huset och att de pga detta inte kunde hjälpa oss med refunderingen. Ägaren av huset menar däremot att det var upp till Villa rental Ibiza att inspektera bostaden och uppdatera detta på deras hemsida.

- Villaägaren vägrar att betala tillbaka pengarna.
- Villa rental Ibiza vägrar att betala tillbaka pengarna.

Nu undrar jag. Hur kommer jag vidare med detta? Skulle behöva lite vägledande råd om hur vi kommer vidare på bästa sätt.


Tack.


Med vänlig hälsning,

Suzanne Tveit

Kommentarer

  • Hej Suzanne,

    Du är välkommen att kontakta oss för individuell rådgivning.
    För att bäst kunna göra en bedömning i ditt ärende, ber jag dig att kontakta oss per mejl eller reklamationsblankett och bifoga följande handlingar:

    - annons av huset på Villarentalibiza.com
    - villkor, som du accepterade, när du genomförde bokningen
    - bokningsbekräftelse
    - bevis på betalning
    - din reklamation till både villaägaren och förmedlaren
    - respektive svar på din reklamation
    - bevis på merkostnader för annat boende.

    Du får ladda upp dina handlingar i reklamationsblanketten eller skicka ett mejl och bifoga dina handlingar. Döp handlingarna gärna enligt innehållet (t.ex. bokningsbekräftelse.pdf)

    Med vänlig hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Hej Iwona,

    Jag håller på att sammanställa alla dokument och återkommer när jag har alla underlag.

    Vad betyder detta som står längst ner på sidan ?

    Ditt inlägg & namn blir synligt för alla. 
    Din e-post visas aldrig publikt.

    Mvh,
    Suzanne Tveit 
    Suzanne Tveit
  • Hej Suzanne,

    Det innebär att ovanstående inlägg kan läsas av andra besökare på vårt forum.

    Dock så visas inte din e-post adress för andra utan endast för oss som besvarar inlägg.

    Med vänlig hälsning
    Karolin Juridisk rådgivare Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.