Till senaste kommentaren

Reklamera utebliven leverans fast man inte fått varan?

Hej,

Jag beställde en sideboard från Tradexa men har inte fått den ännu och när jag ringde dem så har den försvunnit. Transportföretaget som skulle leverera den till mig säger att Tradexa inte har skickat iväg den till dem. Den ska levereras hem till mig på min adress. Jag har inte fått någon faktura på den och nu vill de att jag ska skriva en reklamation för att de ska kunna hjälpa mig. Dagen innan hade de sagt att de hade gjort detta åt mig redan? Hur ska jag kunna reklamera något jag inte fått? Nu vill jag inte ha varan längre men jag vill inte få problem, vad ska jag göra?
Marie Warraich Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Tack för ditt meddelande.

    Av det du skriver verkar du ha beställt en vara som inte har levererats i avtalad tid. Vanligen har säljaren ansvar för varan tills dess att du har tagit emot varan. Det du bör kunna göra i ditt läge är att kontakta säljaren och lyfta fram att du inte har fått leverans i tid, samt eventuellt ge dem en tilläggstid. På vår hemsida kan du läsa om hur du går till väga då du inte har fått leverans, där du även kan hitta brevmallar för kontakt.

    Notera även att förutom att kunna invända att vara inte har levererats i tid kan du även ha möjlighet att utnyttja din ångerrätt. Har varan inte skickats bör det inte vara en fråga om huruvida retur ska ske eller inte, något man annars har en skyldighet att göra vid utnyttjad ångerrätt.

    Med vänlig hälsning
    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.