Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Pastaförsäljning via telefon från Italien, svarade på frågor, får paket jag inte vill ha, vad gör?

Blev uppringd av 070-424 02 84 som verkar sakna abonnent. Det var ett ombud för en pastatillverkare(?) som artigt frågade om det gick bra att ställa några marknadsundersökande frågor om matvanor. Jag gick med på att svara kort på några frågor. (Mycket dumt!) Det hela slutade med att ett "skräddarsytt" paket matvaror från tillverkaren skulle skickas hem till min adress(!). Jag tackade mycket bestämt nej, nej och nej, upprepade gånger. Men jag uppfattade det som att de gav blanka fan i detta. De rabblade istället upp massa info om att betalningen inte behövde genomföras på direkten när paketet kom och så vidare, och sen slängde de på luren. Hur ska jag göra när paketet kommer? Jag vill inte ha någonting och jag vill inte behöva lägga tid på sån här skit.

Tacksam för rådgivning,


Kommentarer

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.