Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Lurad av Forbrugerpost som dragit 499 kr 2 gånger, har ej fått någon vara, vad gör jag?

Forbrugerpost har dragit 499,- 2 gånger, har ej fått någon vara. Dom verkar dra pengar flera gånger. Det gäller en mobiltelefon för 499,

Kommentarer

  • Hej Barbro,

    Tack för din kommentar.

    Detta företag känner Konsument Europa till sedan tidigare. Du måste kontakta företaget skriftligen och säga upp abonnemanget. Du bör vara noga med att spara allt underlag för att ha bra bevisning. Du kan mejla till företaget support@forbrugerpost.dk. Det meddelandet behöver du kunna visa till banken för det fall du gör en kortreklamation.

    Tänk även på att du har en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar vid distansköp av varor inom EU. Om näringsidkaren inte har informerat dig om ångerrätten förlängs ångerfristen med 12 månader. Information hur du ska göra finns på Konsument Europas webbplats.

    Vänliga hälsningar
    Jolanda Direktör, Konsument Europa
  • Hej konsumenteuropa
    Har skrivit och fått svar, jag får tydligen tillbaka en summa, dessutom har dom avbrutit abbonemanget. Jag får väl stå för den andra summan själv antar jag.
    Tack snälla för hjälpen
    Barbro Jonsson
    Barbro Jonsson
  • Hej Barbro,

    Tack för den positiva återkopplingen.

    Vänliga hälsningar
    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.