Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Lurad av dentadelivered.

Lurad av dentadelivered.com som inte finns
Dragit pengar från mitt konto.har inte skrivit på något.vad gör jag

Kommentarer

  • Hej Gunnel,

    Konsument Europa får många frågor från konsumenter som drabbats av liknande upplägg där man tror att man till exempel beställt en telefon för fem kronor men sedan upptäcker att man även fastnat i ett oönskat abonnemang.

    Om du anser att det inte framgick att köpet också innebar ett abonnemang då du accepterade erbjudandet, och att du inte har godkänt något abonnemangsavtal bör du kontakta företaget och förklara det samt bestrida dragningen från ditt konto och begära återbetalning. Skriv då också att företaget inte har din tillåtelse att dra mer pengar från ditt konto. Det är företaget som har bevisbördan för att ni ingått ett abonnemangsavtal.

    Har du däremot accepterat villkor om abonnemang kan du ha möjlighet att ångra köpet för att kräva återbetalning. Det gör man genom att skriva till företaget och meddela att man vill utnyttja sin ångerrätt. Som huvudregel har man som konsument 14 dagars ångerrätt när man handlar på internet. Om företaget inte har gett korrekt information om ångerrätten (såsom att det finns en ångerrätt och hur man gör för att utnyttja den) så kan ångerrätten förlängas upp till ett år och 14 dagar. Mer information om ångerrätten samt provpaket och abonnemang finns på vår webbplats.

    Om företaget inte betalar tillbaka pengarna kan du sedan göra en kortreklamation hos din bank.

    Med vänlig hälsning,

    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.