Till senaste kommentaren

Jag vill avsluta ett påstått abonnemang, hur gör jag?

Hej
Jag heter Cleto Huaytia
Jag känner mig helt överkörd med den gratis leveransen Green Coffee.
Jag vill helt avsluta med den fiktiva beställningen. Jag har aldrig blivit frågat eller godkänt något avtal,men sen fick jag en leverans till som inte önskat mig någon gång.
hjälp mig att avsluta omgående denna leveranse och abonemang.
Min movil är 0730709477
Cleto Huaytia Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Cleto,
     
    Tack för din fråga. Konsument Europa har blivit kontaktad i flera ärenden där konsumenter har fastnat i någon form av abonnemang genom att de har tackat ja till ett erbjudande på nätet.

    På vår hemsida har vi samlat en checklista med information om hur du kan gå till väga om du har hamnat i ett oönskat abonnemang.

    Kontakta företaget
    Om du inte har godkänt några villkor om medlemskap kan du reklamera till företaget genom att exempelvis skriva ett mejl, där du förklarar varför du inte tycker att du anser dig bunden samt antingen begär en återbetalning eller bestrider fakturan. Som utgångspunkt är det företaget som påstår att ni ingått ett medlemskapsavtal som ska kunna bevisa det.Spara all dokumentation.

    Enligt EU:s regler om distansköp har konsumenten i regel 14 dagars ångerrätt, och ångrar man köpet har man rätt att få tillbaka det man betalat och man bör då inte vara bunden av avtalet. Information om ångerrätten finns på vår webbplats.

    Om du och företaget inte är överens
    Om du har fått en faktura från företaget räcker det att du bestrider fakturan.

    Om du har betalat med kort och företaget inte betalar tillbaka pengarna skulle du eventuellt kunna få hjälp av din bank genom att göra en så kallad kortreklamation.

    Med vänlig hälsning
    Karolin Juridisk rådgivare Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.