Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Inte fått vara

Hej,
Jag beställde varor på internet från Wellindal.com den 20 februari och betalat nästan 800:- kronor. Varorna kom aldrig med olika förklaringar från Wellindal. För ett månad sedan gav jag upp och begärde pengarna tillbaka, vilka dem lovade, precis som de lovat tidigare att leverera varorna. Men lika som varor, kom inte pengarna tillbaka heller.
Undrar om det handlar om en sådan företag som lurar folk på nätet? Finns de i en sådan lista så jag kan sluta kommunicera med de i hopp att allt ska löses till slut?
MVH
Ferid Krso
Ferid Krso Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Ferid,

    Om du har betalat för en vara som inte har levererats, och företaget inte återbetalar den summa som de lovat kan man se om det finns några andra möjligheter att få sina pengar tillbaka.

    Om du har betalat med kort kan det finnas en möjlighet att få hjälp via sin bank i form av en kortreklamation. Har man handlat med ett kreditkort har man ännu större möjligheter då man även är skyddad av konsumentkreditlagen, som säger att du kan ställa samma krav mot din kreditgivare som på din motpart.

    Om du behöver ytterligare rådgivning eller assistans i ditt ärende är du välkommen att inkomma till oss via vår reklamationsblankett eller via mejl.

    Vi tillhandahåller ingen varningslista över företag, men man kan däremot göra en sökning över anmälningar till Konsumentverket eller ärenden hos oss på Konsument Europa på Konsumentverkets hemsida. En länk till diariet hittar du här.

    Man ska däremot tänka på att större företag med större omfattning tenderar att få fler anmälningar då de också når ut till en större kundkrets.

    Vänliga hälsningar
    Gustaf Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.