Till senaste kommentaren

Ingen ersättning för trasigt säte i business class under en lång flygning

Under flygning mellan Arlanda och Newark fungerade inte mitt säte alls. Sätet går att fälla ner till fullt plant läge för att kunna sova. Flygbolaget vill inte betala ut ersättning motsvarande skillnaden mellan business och economy class, enkel resa. Är detta ett skäligt krav? Om inte, vad är rimligt?


Thomas N. Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Thomas,

    Tack för din fråga. Det är helt omöjligt att säga vad som är rimligt. Det är en bedömningsfråga och ska avgöras av domstolar eller klagonämnder. Du får tänka på vilket mervärde business class har utöver nerfällbara stolar jämfört med economy class, till exempel större skärm, utrymme i övrigt, maten mm.

    Eventuellt kan du få ärendet prövat av Allmänna reklamationsnämnden.

    Med vänlig hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.