Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Känner ni till essentialproductswebshop.com/? Varning!

http://essentialproductswebshop.com/ VARNING!!! Min fru förlurade 3000kr till den här företaget.

Kommentarer

  • Hej Jukka,

    Tack för din kommentar.

    Din fru bör kontakta företaget genom att skicka ett mejl till support@essentialproductswebshop.com. Kanske har hon tackat ja till något erbjudande från dem och hamnat i ett abonnemang.

    Om så är fallet kontrollera erbjudandet och se vad hon tackade ja till när hon accepterade avtalsvillkoren. Enligt företagets avtalsvillkor godkänner man ett abonnemangsavtal i samband med att man tackar ja till deras proverbjudanden. Se företagets information gällande uppsägning.

    Du kan som konsument utnyttja din ångerrätt, se mer information här. Läs även vår information om provpaket och abonnemangsfällor. Se även företagets information om du vill utnyttja ångerrätten.

    Vänliga hälsningar
    Jolanda Direktör, Konsument Europa
  • Verkar vara era standard svar! Inga varor men konstigt att dom har tagit betalt 5 gånger. Den andra heter Naturproductswebbshop, samma oseriös "företag".
  • Hej Jukka,

    Tack för informationen. Då du inte ställer en konkret fråga, kan vi enbart hänvisa till vår information om provpaket och abonnemangsfällor.

    Med vänlig hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Hej igen. Om ni kan anstränga er lite grann och kolla företaget som har många olika namn till exempel www.ordernewlife.com. Det behövs inte vara någon detektiv att komma fram vad dom håller på.
  • Polisen tar den här saken mer alvar än annan.
  • Hej Jukka,

    Tack för alla dina kommentarer.

    Konsument Europas uppgift är att ge dig som konsument information och råd när du handlar varor och tjänster utanför Sverige inom EU, Norge och Island. Vi arbetar inte med tillsyn. Om företaget riktar sin verksamhet till svenska konsumenter så kan du göra en anmälan till Konsumentverket.
    Följande förhållanden, som inte utgör en uttömmande förteckning, kan vara omständigheter som talar för att en verksamhet är riktad till en eller flera medlemsstater:      
    Verksamheten är internationell till sin art. 
    - Vägbeskrivningar, från andra medlemsstater till den plats där näringsidkaren är etablerad lämnas. 
    - Ett annat språk eller en annan valuta används än det språk eller den valuta som vanligen används i den medlemsstat där näringsidkaren är etablerad, med möjlighet att genomföra och bekräfta bokningar på detta andra språk.
    - Telefonnummer anges med landsnummer.  
    En annan toppdomän används än den som avser den medlemsstat där näringsidkaren är etablerad. 
    - Det nämns att näringsidkaren har en internationell kundkrets bestående av kunder med hemvist i olika medlemsstater. 

    Däremot är det inte tillräckligt att näringsidkarens eller förmedlarens webbplats helt enkelt är tillgänglig i den medlemsstat där konsumenten har hemvist. Detsamma gäller angivelse av en e-postadress eller andra kontaktuppgifter eller användning av ett språk eller en valuta som är det språk och/eller den valuta som vanligen används i den medlemsstat där näringsidkaren är etablerad.

    Om din fru har betalat med kort kan hon under vissa förutsättningar rikta krav mot sin bank om hon inte skulle få återbetalning direkt av företaget, vid exempelvis utnyttjad ångerrätt. Det är viktigt att hon själv först har försökt kontakta företaget för att försöka lösa problemet. Tänk på att göra det skriftligen för att senare kunna bevisa att hon har gjort det och vad hon har skrivit. Det är svårt för kortutgivaren att agera om hon inte visar att hon har sagt upp avtalet mot företaget som dragit pengarna. Information om kortreklamation finns här. Då ni även har kontaktat polisen så kan ni bifoga polisanmälan för det fall din fru gör en kortreklamation.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.