Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hotell Mercure Hannover Oldenburger Allee

Bokade 2 rum i 2 nätter på Hotell Mercure Hannover i Tyskland via Booking.com. I ett rum fungerade inte toaletten tillfredställande. Den gick inte att spola för flottören fastnade i tid och otid. Hotellpersonalen skickade upp en vaktmästare som trodde att han lagat problemet när han lossade på flottören, men toaletten fortsatte att haka sig och vi blev själva tvungna att sätta ned händerna i den äckliga vattentanken för att lossa den. Gång på gång. Vi påtalade att problemet inte var löst flera gånger och hotellpersonalen sa varje gång att de skulle skicka upp någon, men det gjorde de inte och toaletten förblev trasig hela vistelsen igenom. Tog tid från vår semester att springa ned till receptionen och prata med dem och sen laga toaletten själva. Klagade hos Booking.com och de skickade vidare till hotellet. Hotellet svarar med att de bett om ursäkt och att det ska räcka för ett felaktigt rum. Har jag rätt till ersättning ifrån hotellet? I så fall, hur går jag tillväga?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga. Du bör ha rätt att begära prisavdrag för tjänsten. Jag rekommenderar att du kontaktar hotellet direkt och skriftligt och begär ett rimligt prisavdrag.

    Ifall du har dokumenterat felet och kan bevisa det på något sätt, kan vi eventuellt hjälpa till genom att försöka medla med hotellet ifall ärendet inte löser sig.

    I så fall får du gärna kontakta oss igen per e-post.

    Med vänlig hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.