Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Bokat via hoteling, hotellet har blivit avbokad utan min vetskap, vad kan jag göra?

Har idag upptäck att min hotell order blivit avbokad den 160616 utan min vetskap ca 5 dagar efter jag betalat hela belopet med first card. Vi ska åka nu på lördag 170205. Nu när jag forskat lite ser det ut som detta är en skiming resebyrå har provat ringa dem på +66 26 279019 där det är en telesvarare som säger ring +66 26 437100 där det bara är en röst på Thailänska. skickar jag mail kommer det bara tillbaka som att det inte finns någon vid den adressen. Kan skickar med bokning samt bilder jag tog när jag gjorde beställningen. Går jag in på sidan hoteling.com/ManageMyBookings/LogOn får jag not found. Går jag in på http://hoteling.com/ så står det att de skickat ut mail men jag har aldrig fått något mail från dem

Kommentarer

  • Fick bekräftelse från dem 2016-07-04
    Henrik
  • Hej Henrik,

    Tack för din kommentar.

    Konsument Europa känner till företaget och har gjort en nyhet om detta.
    Det spanska resebolaget Lowcosttravelgroup, även känt under namnet Lowcostholiday, har slutat göra affärer och konsumenter varnas för att de kan tvingas betala för hotell och flygbiljetter en gång till.
    Följande  webbplatser nämns i artikeln: Hoteling.com, Lowcosttravelgroup Limited, Lowcostbeds.com, Lowcostaviation.com och Lowcostholidays.

    I nyheten hittar du all information du behöver. Vi kan tyvärr inte handlägga ditt ärende.

    Om du har betalat med kort kan du göra en kortreklamation till din bank. Mer information finns här.  Har du har betalat med ett kreditkort så kan du hänvisa till 29 § Konsumentkreditlagen (2010:1846).

    "Köparens rätt att framställa invändningar vid kreditköp
     29 § Vid kreditköp får köparen mot kreditgivarens krav på betalning framställa samma invändningar på grund av köpet som han eller hon kan göra mot säljaren."

    Vänliga hälsningar
    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.