Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Har inte fått produkt

Hej!
Jag har beställt designmärken (märkesetiketter). Efter en vecka börjar jag fundera på vart dem är eftersom att när man skickar med posten brukar det vanligtvis ta 2-3 dagar.
Jag beställde dessutom tvättrådsetiketter igår vilket jag ångrar nu eftersom att jag kollade upp recensioner på företaget idag och det var mycket dåliga recensioner.
Företaget är Cottontrends, de ser mycket trovärdiga ut på hemsidan men de är de tydligen inte. Jag försökte ringa företaget idag men det går ej. På deras hemsida står det att man har ångerrätt men att det kan tillkomma kostnader om de har börjat skissa på produkten, men eftersom att jag beställde tvättrådsettiketerna igår tror jag inte det är särskilt trovärdigt att de har det. Mailade att jag ångrade mitt köp idag på tvättrådsettiketerna men ej på märkesetiketterna eftersom att det säkert redan är för sent.
Men eftersom att det inte verkar gå att få tag på dem (enligt recensioner) vet jag inte vad jag ska göra nu. Jag har betalt direkt och det känns som att jag inte kommer få tillbaka mina pengar. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Sophia,

    Tack för ditt inlägg. Kolla gärna företagets leveransvillkor. Har varorna inte kommit inom angiven leveranstid, får du begära leverans inom en viss skälig tilläggstid. Två veckor anses i alla fall som skälig. Om varorna inte har kommit inom tilläggstiden, har du rätt att häva köpet och begära återbetalning.

    Vid utebliven leverans kan du kolla med din bank och göra en kortreklamation. Vid betalning med kreditkort har du samma rättigheter mot din kreditgivande bank som du har mot din avtalspart.

    Du kan gärna kontakta oss igen för individuell ärendehandläggning och eventuell medlingsförsök med hjälp av vårt systerkontor i Nederländerna.
    Glöm då inte att bifoga dina handlingar:
    • orderbekräftelse
    • bevis på betalning
    • ångerrättsmeddelande
    • begäran om leverans med tilläggsfrist
    • hävning av köpet och återbetlaningskrav
    • dina bankuppgifter IBAN och BIC
    • eventuella svar från företaget. 

    Med vänlig hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.